Sześć tygodni wyzwań, milionowe zainteresowanie i 120 tysięcy dla organizacji sportowych.

9 września 2020

Za nami sześć tygodni wyzwań marki LOTTO i skialpinisty Andrzeja Bargiela. Czas na podsumowanie projektu #LOTTOBargielChallenge.

Projekt #LOTTOBargielChallenge realizowany był na profilu marki LOTTO na Facebooku. Spotkał się z Waszym ogromnym zainteresowaniem. Dziękujemy!

Projekt zainteresował prawie milion internautów. Post z informacją o konkursie udostępniliście 2 782 razy, a w głosowaniach na organizacje, do którym Fundacja LOTTO przekaże darowizny, oddaliście aż 22 666 głosów!

Od 1 lipca przez sześć kolejnych tygodni uczestnicy projektu #LOTTOBargielChallenge podjęli sześć sportowych i twórczych wyzwań marki LOTTO i jej ambasadora, Andrzeja Bargiela. Oto one:

  1. Wytrzymałość. Pokonanie 100 schodów oraz zgłoszenie przepisu na życiowy sukces.

  2. Odpowiedzialność. Plogging, czyli połączenie joggingu ze zbieraniem śmieci oraz stworzenie własnego ekodekalogu.

  3. Szybkość. Bieg na 100 m oraz ułożenie życzeń dla Bargiela.

  4. Wiedza. Opowieść o przygotowaniach do zdobywania gór oraz opracowanie poradnika turysty.

  5. Siła. Podnoszenie ciężarów oraz stworzenie hasła dopingującego.

  6. Aktywność. Treking lub jazda na rowerze oraz przesłanie kreatywnego motto.

Konkurs wyłonił 35 laureatów. W każdym etapie wygrywało maksymalnie sześć osób, które odebrały już karty podarunkowe do sklepów Decathlon o wartości 600 zł każda.

Z komentarzy uczestników wiemy, że konkursy zachęcały do aktywności całe rodziny i dostarczały wielu pozytywnych emocji. Oto opinia laureatki głównej nagrody, pani Kasi K.:

Konkurs to świetny pomysł, widać, że trafił do szerokiej publiczności, zarówno młodzieży, jak i emerytów (widziałam kilka super filmików z udziałem seniorów). Pokazuje to, że niewiele trzeba, żeby zmotywować do aktywności nawet tych, którzy na co dzień się nie ruszają. Mam nadzieję, że to nie ostatnia taka akcja! Rewelacyjne nagrody! I fajne konkurencje. Osobiście najlepsze było dla mnie wyzwanie górskie i zadanie specjalne. Świetnie się bawiłam przy każdej konkurencji i przy montowaniu filmików. Bardzo na plus osoba Andrzeja, który dopingował filmikami.

Pani Kasia otrzyma nagrodę specjalną – 2 000 zł, jako osoba która nie tylko wzięła udział we wszystkich sześciu wyzwaniach, ale też najbardziej kreatywnie odpowiedziała na zadanie specjalne, którym było stworzenie planu najpiękniejszej wycieczki górskiej w Polsce, z sześcioma punktami widokowymi ze szczytów.

Konkurs miał też aspekt charytatywny – akcję specjalną. Laureaci poszczególnych wyzwań mogli wskazywać instytucje pożytku publicznego, które rywalizowały o darowizny na zakup sprzętu sportowego po 20 000 zł każda. Sześć organizacji – klubów i stowarzyszeń wyłonionych ostatecznie w drodze głosowania przez internautów na Facebooku – otrzyma łącznie 120 000 zł od Fundacji LOTTO. Wygrały lokalne organizacje, których cele statutowe bliskie są sportowym ideałom marki LOTTO. Są to: AKS ZŁY, KW Kotłownia, UKL Olimpijczyk, AKS Ajaks Częstochowa, Stowarzyszenie CrossElite i Stowarzyszenie Sportatut. Cieszymy się, że dzięki środkom przekazanym za pośrednictwem naszej fundacji rozwój aktywności fizycznej będzie możliwy w niewielkich ośrodkach w różnych zakątkach Polski.

Ambasadorem projektu był skialpinista Andrzej Bargiel, który zachęcał do wzięcia udziału w wyzwaniach w krótkich filmikach publikowanych na naszym profilu na FB LOTTO – radość wygrywania.